Zorganizowana przez łomiankowski Uniwersytet Trzeciego Wieku wycieczka do Wrocławia spotkała się z dużym zainteresowaniem naszych członków oraz mieszkańców Łomianek. Pełni dobrego humoru i żądni przygody wyruszyliśmy 19 kwietnia na trzydniowe spotkanie z miastem nad Odrą zwanym "Kwiatem Europy". Można powiedzieć, że podróż minęła nam śpiewająco.

Pierwszy wieczór również wypełniła muzyka i to przez duże M. W pięknie odrestaurowanym gmachu Opery Wrocławskiej obejrzeliśmy spektakl "Cyganeria" do muzyki Giacomo Pucciniego.
   Sobotę - pochmurną i nie najcieplejszą, rozpoczęliśmy od spotkania z przesympatyczną panią przewodnik na Placu Solnym, na którym nikt już nie handluje solą, ale przez całą dobę kwieciem wszelakim.

Ratusz Wrocławski i kamienice stojące przy Rynku zachwycały bogatym wystrojem i różnorodnością ornamentyki.

Na parę minut zasiedliśmy w szacownych ławach Auli Leopoldina - reprezentacyjnej sali Uniwersytetu Wrocławskiego oraz sprawdzaliśmy akustykę w Oratorium Marianum - dawnej kaplicy.

Mostem Tumskim, który upodobały sobie zakochane pary wieszając na nim kłódki - symbole wiecznej miłości dopóki "rdza" ich nie rozdzieli ( o przepraszam - grób ), doszliśmy do najstarszej części miasta czyli Ostrowia Tumskiego.

Posileni małym co nieco, przenieśliśmy się w czasie i przestrzeni zwiedzając jedną z największych atrakcji turystycznych Wrocławia czyli Panoramę Racławicką. To gigantyczne dzieło autorstwa Jana Styki i Wojciecha Kossaka o wymiarach 15 x 114 metrów robi na prawdę duże wrażenie.

Niedziela przywitała nas ładną pogodą i choć mieliśmy okazję zobaczyć takie perełki architektury jak odmalowany jak nowy Dworzec kolejowy - przykład stylu angielskiego gotyku  oraz Halę Stulecia o nowatorskiej jak na początek XX w żelbetowej konstrukcji, my - kobiety, spragnione wiosny i ciepła z lubością łapałyśmy promienie słońca w urokliwym otoczeniu Ogrodu Japońskiego.

Do zobaczenia wrocławskie krasnoludki, do następnego spotkania w "Mieście Spotkań" !